Här har ni mig

Mitt foto
Många goda tankar. Många yra tankar. Många positiva tankar. Några negativa. Livet med andra ord.

11/17/2013

Snabbt som fan

Veckorna rusar förbi, så gör tyvärr också helgerna. Fredag kväll är då man pustar ut efter arbetsveckan, lördagen känns rätt fri och söndagen hinner bara börja så är den slut igen.
Jag tänkte över mina timmar per dygn idag. Jag kan lägga fram det på följande sätt.
Dygnet har 24h. Jag spenderar:

  • 8h på jobbet
  • 7h i sovande tillstånd
  • 2h på träning
  • 2h på kör/träning
  • 2h vid matbordet
  • 1-2h till att förflytta mig från plats till plats
  • Resterande 1-2h framför datorn.
Det här är då under min hektiska måndag-fredag. Lördag och söndag ligger jag mer i sängen och tittar på min datorskärm.
Dygnet har för få timmar helt enkelt. Av mina 17h då jag är vaken spenderar jag hälften av tiden på jobbet. Resten av allt program skall jag sedan hinna få in under de lediga timmarna. Här beskriver jag inte timmarna jag spenderar med trasa, diskborste eller vid tvättmaskinen. Ibland tar timmarna tyvärr slut så jag inte hinner med hushållsarbete. So sad! 

Godnatt. 

Inga kommentarer: