Här har ni mig

Mitt foto
Många goda tankar. Många yra tankar. Många positiva tankar. Några negativa. Livet med andra ord.

2/12/2014

Påbörjad läsning

Jag har samlat inspiration av studenterna under hela hösten. Varje dag har jag gått hem förbi deras ENORMA, otroligt fina bibliotek. På måndag klev jag för första gången själv in genom dörren. Det var minst lika fint och bra som jag hade tänkt mig. Inspirationen bara kryper in i mig då jag går in ett nyrenoverat fyra vånings bibliotek med otaliga välutrustade skrivbord (läslampa, eluttag, ordentligt med plats, ordentliga kontorsstolar), mängder av litteratur och fullsatta salar av flitiga studeranden. Att det till råga på allt är knäpptyst där är ju helt otroligt. Det känns som om man skulle sitta på stundetskrivning. Alla har med matboxar, vattenflaska och material. Folk trippar på tårna och viskar så tyst de bara kan. 

Gymnasiets samhällslära har rätt så brett material. 50% är intressant 50% är dö tråkigt. 
Jag har nu kämpat mig igenom två böcker och jag är stolt som fan. Så här mycket har jag nog inte läst på flera år. Ja, senaste gången jag pluggade såhär mycket var första året i gymnasiet då jag ville åka på med Tyskland-Polen resan. Det var nog det enda provet i hela gymnasiet som jag råpluggade till. Lite pinsamt såhär i efter hand. Insåg igår då jag avslutade samhällslära kurs 2 boken att det var den första gymnasie boken jag läst från pärm till pärm utan att skippa en mening. Det har aldrig hänt förut. Sista 20 sidorna blev alltid orörda i mina böcker. Tiden tog slut och motivationen var på minus. 
Idag krossades 4veckor. Imorgon är det bara 3 veckor och 6 dagar kvar. Jag har skolmotivation, vad ljuvlig känsla. En gammal, ny känsla. Välkomnar den med öppna armar. 

Godnatt. 

Inga kommentarer: