Här har ni mig

Mitt foto
Många goda tankar. Många yra tankar. Många positiva tankar. Några negativa. Livet med andra ord.

2/09/2014

Lättad

Hej på er.
Här har det varit dött som i graven. Jag har känt mig omotiverad och sanningen är den att mitt liv har varit ganska stelt de senaste veckorna. Efter att Lina åkt hem blev jag sjuk och låg sedan två veckor med ordentlig flunssa. Irriterad variant som vägrade släppa.
Äntligen börjar jag känna mig frisk igen. Hostan är nästan borta och så gott som alla andra symptom.

The good parts. Jag har haft världens bästa vän, en väldigt saknad vän här på besök denna vecka. Min älskade lilla lillasyster Mimmi har äntligen återvänt från Asien för att sedan flyga över hit till mig. Det var magiskt att få krama om henne på flygplatsen. Kändes som att jag aldrig ville släppa henne igen.
Vi hade otroligt roliga dagar tillsammans. Levde wild, young and free, like always och bara njöt av att vara tillsammans igen.
Hon åkte hem igår, med storm minst sagt. Det är en annan story. Haha.

För att reflektera till min rubrik skall jag berätta att jag nu har sagt upp lägenhet och jobb. Jag flyttar hem. HUH, säger jag. Detta äventyr skall också få ett slut. Då jag flytttade hit sade jag "beställ inte hem en retur biljett till mig, jag vet inte när jag vill komma hem". Nu känns returbiljetten så otroligt ljuvlig. Jag känner mig färdig här. Jag är stolt över min lilla spontana resa och jag kan nu åka hem med ett större bagage än då jag kom hit (både metaforiskt och tyngre väska).
Tankarna om min resa får bli ett annat inlägg. Jag ville bara säga hej och berättar om nuet. Jag lovar ingen aktivitet här men jag kan nås på mobil, e-mail och facebook om någon råkar sakna mig (som ni förstås alla gör).
Puss och hej så länge <3

Inga kommentarer: